PAKIET ZAJĘĆ W RAMACH CZESNEGO

ŚPIEWAJ JAK DAWID!

 

Warsztat piosenek chrześcijańskich: znane piosenki i zupełnie nowe, które powstały w naszym przedszkolu. Ekspresja modlitwy przez śpiew. Uczymy dzieci pracy muzycznej, zachowania na scenie. Po przejściu pierwszej części warsztatów w dalszych tygodniach pracy – nauka pracy z mikrofonem. W ramach ubiegłorocznego cyklu powstały dwie nowe piosenki „Hosanna” oraz „Moje dłonie klaszczą dla Jezusa” – naszym celem jest nagranie teledysku do jednej z nich.Prowadzący: Donata Góralczyk

 ZAJĘCIA WG METODY RUCHU ROZWIJAJĄCEGO W. SHERBORNE

 

 

Stworzona przez brytyjską fizjoterapeutkę Metoda Ruchu Rozwijającego służy do pracy z dziećmi i dorosłymi. Bazuje na rozwijaniu zarówno sfery fizycznej i poznawczej (koordynacja ruchowa, rozluźnienie ciała, sprawność fizyczna, rozpoznawanie schematu ciała, orientacja przestrzenna) oraz społecznej i emocjonalnej (wzmocnienie poczucia własnej wartości, mocy, sprawczości, zaufania w grupie). W metodzie używane są także rekwizyty: chusta Klanza, piłeczki, koce. Udział w zajęciach jest ogromną frajdą zarówno dla naszych dzieci, jak i ich rodziców. Zajęcia są otwarte dla rodziców – wspaniale wzmacniają więzi rodzinne.Prowadzący: wszyscy wychowawcy wymiennie, osoba po kursie doskonalącym z Metody – p. Katarzyna Rajca

ZAJĘCIA JĘZYKA ANGIELSKIEGO Z „SUKCESEM” 

   

 

Dwa razy w tygodniu zajęcia języka angielskiego prowadzone są we współpracy ze Szkołą Językową „Sukces” w Poznaniu, która pracuje na metodach specjalnie wybranych dla najmłodszych, takich jak TPR (Total Physical Response), SSTM (Songs Stories Teaching Method) oraz z wykorzystaniem pomocy naukowych sprzyjających dobrej zabawie i rozbudzaniu ciekawości podczas lekcji. Klub Odkrywców i Klub Podróżników pracują z towarzyszeniem podręcznika wiodącego a młodsze dzieci z użyciem pomocy naukowych i kart.Prowadzący: Paulina Drozdowska, lektorka Szkoły Języka Angielskiego „Sukces”www.sukces-poznan.pl

TEATRALNA SZKOŁA BIBLIJNA

 

Warsztat teatralny dla najmłodszych. Historie biblijne ożywają, gdy dzieci odgrywają je samodzielnie pod okiem instruktora. Teatr otwiera, przynosi inspirację, uczy świadomości siebie oraz ćwiczy współpracę. Przeżywanie i odgrywanie sytuacji z Biblii powoduje, że łatwo się je zapamiętuje i odnosi do swojego życia. Teatralna Szkoła Biblijna to wyjątkowy czas pogłębiania więzi z Bogiem i ekspresji siebie.Prowadzący: Łukasz Romanowski, aktor Teatru Droga i wychowawca Klubu OdkrywcówWarto pamiętać – w ramach współpracy Przedszkola „Dawid” z Chrześcijańską Szkołą Podstawową im. Króla Dawida – dzieci przedszkolne biorą udział jako widzowie w przedstawieniach szkolnego kółka teatralnego – dzięki zaangażowaniu opiekuna kółka – pani Alinie Koryckiej, polonistce szkoły

CERAMIKA


 

Warsztat ceramiki to praca z gliną i masami plastycznymi. Rozluźnia mięśnie dłoni, usprawnia pracę paluszków, przygotowuje małe rączki do bardziej skomplikowanych działań rączką np. trzymaniem przyborów do pisania. Praca z gliną relaksuje i daje satysfakcję w postaci stworzonego własnoręcznie dzieła, które nadaje się na prezent dla bliskich osób.Prowadzący: Iwona Pietrzak, Katarzyna Kędziora

GOTOWI NA GOTOWANIE

 

 

 

 

Dwa razy w miesiącu dzieci zagłębiają się w świat pełen zapachów, faktur i smaków – świat gotowania. W ramach cyklu Gotowi na gotowanie przedszkolaki uczą się zasad zdrowego odżywania, higieny przygotowywania posiłków, zasad kulturalnego zachowania przy stole. Nauka przygotowywania posiłków to świetna inwestycja w samodzielność maluchów oraz dobra okazja do pokazania im, jak wiele pracy rodzice wkładają na co dzień w to, aby gotować swoim dzieciom. Dodatkowo dzieci poznają nazwy owoców, warzyw i produktów do jedzenia oraz uczą się obliczać ich ilość i oceniać smaki i zapachy. W roku ubiegłym w ramach cyklu powstała we współpracy z rodzicami Książka Kucharska Przedszkola „Dawid”.Prowadzący: wychowawcy grup, dwa razy w miesiącu. Przykładowe tematy: wesołe kanapki, sałatka warzywna

PODWÓRKOWE ZABAWY


 

Cykl Podwórkowe Zabawy zrodził się z potrzeby przybliżenia dzieciom zabaw, gier, piosenek i wyliczanek z czasów dzieciństwa rodziców i dziadków. Warto wiedzieć, że dawne zabawy podwórkowe, wyliczanki i gry świetnie przygotowują dzieci do nauki liczenia, czytania i pisania poprzez ćwiczenie orientacji przestrzennej, stosowanie rytmu i rymu i cudownie działają na rozwój społeczny. Przy okazji – mnóstwo dobrej zabawy.Prowadzący: wychowawcy grup

RODZINNE UWIELBIENIE

 

 W każdy piątek otwieramy nasze przedszkole na dzieci i ich rodziny, aby razem świętować, śpiewać i modlić się i mieć czas na bycie razem przed Bogiem. Śpiewanie piosenek, słowo zachęty dla dzieci i dorosłych, podziękowanie Bogu za mijający tydzień, czas relacji i chwila wytchnienia z Bogiem.  Rodzinne Uwielbienie otwarte jest dla wszystkich, którzy chcą modlić się z nami i prosić Boga o to, by dawał temu miejscu wzrost.Prowadzący: Donata Góralczyk, wychowawcy

ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE (świetlica przedszkolna)

 

Zajęcia popołudniowe od godziny 15:00. Codziennie inna oferta zajęć prowadzona przez nauczyciela świetlicy obejmująca zajęcia w wybranej tematyce, realizowane w postaci wysp o następujących formach (codziennie inna wyspa do działań):Poniedziałek - wyspa ruchuWtorek - wyspa sensorycznaŚroda - wyspa doświadczalnaCzwartek - wyspa plastycznaPiątek – niespodziankaPrzykłady tematów: morze, góry, co jest cięższe, lasProwadzący: Łukasz Romanowski

BLOK ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH Z WYCHOWAWCĄ 

 

Codziennie każdy Klub ma swój wyjątkowy czas tylko ze swoim wychowawcą. Podczas bloku zajęć dydaktycznych dzieci realizują podstawę programową wychowania przedszkolnego zgodną z najnowszymi wytycznymi Ministerstwa Edukacji. Do pracy w grupach wychowawcy wykorzystują jako bazę pakiety materiałów i podręczników przeznaczonych dla przedszkoli (m.in. seria Tropiciele WSiP).

 

Metody wykorzystywane podczas zajęć dydaktycznych w naszym przedszkolu dobrane są w taki sposób, aby były ze sobą spójne i wpływały na całościowy rozwój dziecka.

·         Metoda Dobrego Startu – stworzona przez Martę Bogdanowską metoda pracy z dziećmi, która wspiera rozwój psychoruchowy maluchów, aktywizuje funkcje psychomotoryczne, koryguje zaburzenia rozwojowe. Poprzez naukę orientacji przestrzennej, schematu ciała, użycie rytmu i rymów – przygotowuje dziecko do podjęcia takich zadań, jak nauka pisania i czytania. Opiera się o uczenie się wielozmysłowe. Nasze przedszkole posiada zestawy pomocy naukowych, podręczników, płyt i materiałów dedykowanych do pracy Metodą Dobrego Startu. Pracownicy przedszkola ukończyli także kurs pierwszego stopnia MDS przeprowadzony w celu praktycznego zastosowania metody w pracy z dziećmi.

·         Czynnościowe nauczanie matematyki – prof. Edyta Gruszczyk – Kolczyńska jest twórcą tej znanej w całej Polsce metody pracy z dziećmi. Metoda za punkt wyjścia w uczeniu kompetencji matematycznych bierze osobiste doświadczenie dziecka na realnych przedmiotach. Orientacja przestrzenna, rozpoznawanie schematu ciała, szacowanie, porównywanie, tworzenie zbiorów i manipulacja na realnych obiektach – te wszystkie ćwiczenia wplecione w bliską dziecku rzeczywistość powodują budowanie silnego fundamentu pod bardziej złożone działania.

·         Metoda projektów – człowiek uczy się najszybciej, gdy sam dochodzi do rozwiązań lub gdy ma czegoś nauczyć inne osoby albo, gdy doświadcza i przeżywa. Metoda projektów łączy w sobie wszystkie te aspekty. Stosowana w przedszkolu metoda wprowadza krótko lub długofalowe projekty tematyczne, które dotykają różnych obszarów życia. Projekty w przedszkolu są bardziej uproszczone od tych, które tworzą dzieci i młodzież, jednakże bazowe elementy – szukanie wiedzy, doświadczanie, ćwiczenie cierpliwości, pozytywny wpływ na rzeczywistość i rozwój – pozostają takie same.  Bardzo ciekawym aspektem metody projektów jest włączanie w jego realizację różnych osób ze środowiska lokalnego (eksperci). Odbiorcami projektu są nie tylko dzieci, ale także nauczyciele, rodzice, środowisko lokalne. W roku ubiegłym zrealizowaliśmy kilkumiesięczny projekt „Moje emocje”, którego celem był rozwój dojrzałości emocjonalnej dzieci i umiejętność nazywania swoich emocji. W ramach projektu uczyły się dzieci oraz kadra – na warsztatach z psychologiem.

·         Metoda Ruchu Rozwijającego – w sposób regularny zajęcia tą metodą prowadzone są raz w tygodniu, natomiast jej charakter i pozytywne działanie przydaje się również podczas codziennych zajęć dydaktycznych np. w postaci ćwiczeń rozluźniających, przerywnika do innych aktywności czy sposobu na integrację grupy. W metodzie pracujemy głównie używając swojego ciała a zajęcia urozmaicają także pomoce – kolorowa chusta Klanza, piłeczki, koce.